ראש מערך הגיור לשעבר: "לא הייתה תקופה גרועה כמו התקופה הזו"

אסתי פלד 1 Comment on ראש מערך הגיור לשעבר: "לא הייתה תקופה גרועה כמו התקופה הזו"

ראש מערך הגיור לשעבר הרב יצחק פרץ בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תוקף את קידום חוק הדיור המסוכן ומסביר כי המצב בשטח שונה בתכלית, "אנשים לא ורצים בכלל להתגייר טוב להם כאן בלי גיור"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש מערך הגיור לשעבר הרב יצחק פרץ בריאיון הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן וביקר בחריפות את קידום חוק הגיור המסוכן, "אני לא מאמין שהייתה תקופה גרועה כמו התקופה הזו. במיוחד שיש היום ראש מערך כל כך טוב ודיינים כל כך טובים. לפטר ואתו זה רק אומר שבא נזיז כל אדם שהוא ירא שמיים, המטרה שלהם זה להרוס הכל".

הרב פרץ הבהיר כי בניגוד לבהלה שמנסיםל הראות במשרד הדתות על לחץ מצד מעונינים בגיור בשטח המצב שונה, "הלוואי ויבואו להתגייר, אנשים לא רוצים להתגייר. אתה מדבר עם אנשים והם אומרים לך אנחנו לא רוצים להיות יהודים, בית הדין פתוח לכולם במסירות נפש, טוב להם בארץ הם קיבלו את הכל בלי להתגייר והגברים יכולים להתחתן, אין להם שון בעיה ולכן הם לא רוצים להתגייר. אני שש שנים מתחנן שישימו עוד דיינים ולא רצו" סיפר הרב.

הרב פרץ מתקשה להבין את ההוראה לפטר את ראש מערך הגיור הנוכחי, "הרב ולר אדם כל כך נעים הליכות אדם יקר, הוא ישב עם הרב וייס הרב הראשי של צה"ל והם רבנים משלהם אין יותר נוח מהם, אז מה הם רוצים? גם קטינים מגיירים אותם. אבל כמובן דורשים מהם ללמוד".

הרב פרץ התייחס להצעה של הרפורמי לגייר תינוקות בבית החולים ואמר, "היה עוד רב אמר בוא נעלה אותם לאיזה הר נגיד להם נעשה ונשמע וניתן לכולם תעודות. אי אפשר לעשות צחוק מהדת. מתן כהנא מכריז שהוא ירא שמיים הוא בכלל מבין על מה הוא מדבר? כל הרבנים הראשיים תמיד היו מסבירי פנים. הם רוצים לתת תעודות ללא שאלות. שר בכיר אמר לנו אתם נטורי קרתא".

על גיור רבני הערים הסביר הרב פרץ את הסיבה לביטולו, "הם קודם כל מנסים לעשות עכשיו הרבה יותר גרוע ממה שהיה לפני שלושים שנה. אבל הרב מרדכי אליהו והרב אברהם שפירא ראו שיצאו כמה קלקולים קשים בעניינים הללו והם ביטלו את הגיור של רבני הערים".

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לדעתי, התקופה הגרועה ביותר היתה כשהרב פרץ היה ראש היה ראש מערך הגיור. פשט כישלון מהלך. בושה שהוא בכלל מתבטא בנושא שהוא לא מבין כלום. מינוי שלו גרם להרס של מערך הגיור.